Wiele warsztatów samochodowych oferuje profesjonalne czyszczenie DPF , niestety nie wszystkie metody regeneracji filtra cząstek stałych przywracają wystarczająco skuteczność.

Zapchany DPF to poważny i coraz częstszy problem w samochodach z silnikami diesla. Bagatelizowanie objawów zapchanego filtra cząstek stałych może prowadzić do jego całkowitego uszkodzenia, a co za tym idzie dużego wydatku na zakup nowego.

Czyszczenie DPF możemy przeprowadzić na wiele sposobów.

 

1. Czyszczenie hydrodynamiczne z użyciem profesjonalnego urządzenie.

Metoda regeneracji filtra cząstek stałych z wykorzystaniem maszyny, wytwarzającej strumień o odpowiednim ciśnieniu cieczy skierowany bezpośrednio do wnętrza filtra DPF (Diesel Particular Filter).
Aby skutecznie oczyścić filtr należy zastosować odpowiedni płyn roboczy. Metoda bezpieczna dla monolitu filtra. Możliwość przywrócenia do 100% sprawności. Usuwa cząstki stałe, sadze, popiół, nagar, Cer.
Nie wymaga rozcinania wkładu.

2. Czyszczenie termiczne
Wypalanie sadzy z filtra cząstek stałych w piecu przez czas około 10h. Skutecznie wypala tylko sadzę. Nie usuwa popiołu, których nie ma możliwości utlenienia. Występuje duże ryzyko wkładu ceramicznego filtra, mało odpornego na duże zmiany temperatury. Niestety wymagane jest rozcięcie obudowy filtra i wyciągniecie DPF.

3. Obróbka ultradźwiękowa
Metoda regeneracji zapchanego filtra DPF polegająca na zanurzeniu filtra w wannie ze specjalnym roztworem. Ultradźwięki wytwarzają fale ciśnienia, a te z kolei odrywają zanieczyszczenia z powierzchni monolitu filtrów. Brak konieczności rozcinania filtra cząstek stałych. Niestety wymaga użycia sprężonego powietrza. Ograniczony dostęp do wszystkich kanałów uniemożliwia dokładną penetrację.

4. Wypalanie DPF w trybie serwisowym.

Regeneracja DPF za pomocą interfejsu diagnostycznego. Wymuszone wypalanie zwiększa znacząco obciążenie silnika. Temperatura w filtrze jest zwiększana nawet do 600 stopni. Niestety często podczas wypalania serwisowego dochodzi do uszkodzenia monolitu filtra. Nie wymaga demontażu, lecz jest bardzo mało bezpieczna i zazwyczaj nie daje rezultatów. Nie usuwa popiołów.

5. Czyszczenie chemiczne tanimi środkami.

Regeneracja polegająca na wprowadzeniu do filtra cząstek stałych specjalnych roztworów chemicznych mającej na celu rozpuścić sadzę. Niestety takie czyszczenie DPF nie usuwa popiołów z filtra. Metoda bardzo inwazyjna dla filtra, która często prowadzi do jego uszkodzenia.